Συνεντεύξεις

O A. Λουδάρος στο “R”: Η Παριζιάνα εμπεριέχει όλα τα ελληνικά μιούζικαλ σε μία παράσταση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr
Θέατρο. Κινηματογράφος. Τηλεόραση. Σε όλα ο Αντώνης Λουδάρος άφησε και 
συνεχίζει να αφήνει το δικό του στίγμα, το προσωπικό του αποτύπωμα,
τιμώντας την τέχνη που υπηρετεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Από τις ποιητικές απαγγελίες στις σχολικές εορτές και τις σπουδές στο Εθνικό Θέατρο μυήθηκε στην υποκριτική, χτίζοντας με ταλέντο και μεράκι μία σπουδαία καριέρα, πάντα με σεμνό και αθόρυβο τρόπο.

Ευγενής ως άνθρωπος, χαρισματικός ως καλλιτέχνης πρωταγωνίστησε σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις, όπως και στην τηλεόραση, αλλά και τον κινηματογράφο. Με πολυποίκιλη δράση, αγάπη για την πρόζα και σεβασμό στους συναδέλφους του, ο Αντώνης Λουδάρος διανύει μία επιτυχημένη σεζόν στο θέατρο και μάλιστα εις διπλούν…

Έως το Πάσχα θα τον απολαμβάνουμε στο θέατρο Broadway της Αθήνας με την Παριζιάνα, μία μουσικοθεατρική παράσταση που όλοι λατρεύουμε από την εποχή του Γιάννη Δαλιανίδη, την οποία ο Αντώνης Λουδάρος σκηνοθεί στο θέατρο και δίδει διάφορα, ενδιαφέροντα πράγματα επί σκηνής. Η μουσική κωμωδία του 1969 από τη Φίνος Φιλμ αναβιώνει σε ένα μιούζικαλ-υπερπαραγωγή, με 40 συντελεστές και πάνω από 300 κοστούμια, 50 χρόνια μετά την πρώτη της προβολή στον κινηματογράφο.

Παράλληλα, όσοι δεν προλάβατε να παρακολουθήσετε την άλλη παράσταση που μετέφρασε, διασκεύασε και σκηνοθετεί, την περίφημη «Σκηνές από έναν Γάμο» της Ingmar Bergman στο Θέατρο Σοφούλη της Θεσσαλονίκης, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο θα έχετε την ευκαιρία να βιώσετε εκ νέου αυτό το βραβευμένο αριστούργημα που προκάλεσε αίσθηση την προηγούμενη θεατρική σεζόν. Οι ερμηνείες των Αντώνη Λουδάρου και της Παυλίνας Χαρέλα θα σας καθηλώσουν.

Μετά την Αθήνα, η Παριζιάνα θα ταξιδέψει το καλοκαίρι σε πολύ μεγάλους χώρους ανά την Ελλάδα, μεταξύ αυτών σε Βόλο, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ιωάννινα κ.α.

Έτσι, κάπου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και παρά το εξοντωτικό πρόγραμμα, πάντα πρόσχαρος και πρόθυμος μίλησε στο the ROUTE για τις φετινές παραστάσεις που σκηνοθετεί, το μέλλον της τηλεόρασης, τα καλοκαιρινά σχέδια κ.α.. 

Φέτος παρουσιάζετε στο θεατρόφιλο κοινό την υπερπαραγωγή “Η Παριζιάνα” που σημειώνει ήδη επιτυχία. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση. Σχεδιάζετε καλοκαιρινές περιοδείες ανά την Ελλάδα;

Ο παραγωγός μου ανέθεσε το έργο της Σκηνοθεσίας της παράστασης. Έκανα τη διασκευή ώστε να μην γίνει μία αποτύπωση της ταινίας στο θέατρο. Δεν ήθελα να κάνω καπηλεία ενός πνευματικού έργου κάποιου άλλου ανθρώπου και συγκεκριμένα του Γιάννη Δαλιανίδη. Δεν μπορούσα να κάνω ξεπατικωτούρα και να το φέρω στο θέατρο. Πήρα το κείμενο, στην καρδιά μου, μιας ταινίας που όλοι οι Έλληνες την ξέρουμε, την αγαπάμε και έφτιαξα ένα καινούργιο κόσμο με πιο προχωρημένα σκηνικά από εκείνη την εποχή, πιο θεαματικά. Το έκανα πιο μιούζικαλ, σε διαφορετικό στυλ, όπως το αμερικάνικο. Τις μουσικές κωμωδίες τις αγαπάει πάρα πολύ ο Έλληνας. Έκανα διασκευή σε κάποιους ρόλους, (π.χ την Σούζι που εμφανίζεται σε μία σκηνή της ταινίας, πρόσθεσα μεγαλύτερη διάρκεια στον ρόλο της και φτάνει μέχρι το φινάλε της παράστασης, με την άδεια φυσικά του ανθρώπου που διαχειρίζεται τα δικαιώματα. Έβαλα περισσότερα τραγούδια, πολύ αγαπημένα από τα ελληνικά μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, επέλεξα ένα μπουκέτο από τραγούδια που έγραψε ο Μίμης Πλέσσας. Όταν δείτε την παράσταση θα διαπιστώσετε ότι “Η Παριζιάνα” εμπεριέχει με έναν τρόπο όλα τα ελληνικά μιούζικαλ που γνωρίζουμε από τον ελληνικό κινηματογράφο σε μία παράσταση. Μέχρι το Πάσχα θα παίζουμε στο θέατρο Broadway στην Αθήνα. Από τέλος Ιουνίου, πρώτα ο Θεός, θα ξεκινήσουμε περιοδεία σε μεγάλους χώρους ανά την Ελλάδα, μεταξύ άλλων σε Βόλο, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ιωάννινα.

Η σκηνοθεσία αποτελεί για εσάς το επόμενο βήμα στην καριέρα σας; Θα σας δούμε σκηνοθετικά και στον κινηματογράφο, πέραν του θεάτρου;

Η σκηνοθεσία είναι μία νέα αγάπη για μένα. Ένα πράγμα που βεβαίως όταν ξεκινούσα δεν το είχα στο μυαλό μου, δεν το είχα σπουδάσει. Το κάνω όμως με πολύ αγάπη και στη φετινή παράσταση και με πολύ σεβασμό στους προηγούμενους δημιουργούς. Έχουν γίνει ωραία βήματα στον ελληνικό κινηματογράφο. Είχα την χαρά να συμμετέχω σε ένα από αυτά. Αναφέρομαι στην “Ευτυχία”. Είμαι πολύ υπερήφανος που συμμετείχα σε μία τέτοια ωραία δουλειά. Ο Άγγελος Φραντζής έκανε μία σπουδαία δουλειά. Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και όλοι οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό με ένα πολύ ωραίο σενάριο που έχει και πολύ χιούμορ. Δεν είναι τυχαία η εισπρακτική επιτυχία, είχε συναίσθημα η ταινία. Όλοι μιλάνε με τα καλύτερα λόγια.

Πρέπει να δοθούν ευκαιρίες σε νέους δημιουργούς, που έχουν όμως να μας πουν κάτι

Με μεγάλη χαρά να σκηνοθετήσω στο σινεμά, εάν βρεθεί το τοπίο. Το θέλω πολύ, τα τοπία δεν βρίσκονται έτσι, τα φτιάχνουμε. Έχω κάποια πράγματα στο μυαλό μου. Γιατί όχι, να συμβεί, αλλά σε αυτό πρέπει να έχεις και ανθρώπους που θα πιστέψουν σε αυτό που θα το ετοιμάσω και ευελπιστώ να το δούμε κάποια στιγμή σε μία μεγάλη οθόνη.

Το θέλω πολύ, τα τοπία δεν βρίσκονται έτσι, τα φτιάχνουμε. Έχω κάποια πράγματα στο μυαλό μου. Γιατί όχι, μπορεί να συμβεί. Αλλά πρέπει να έχεις και ανθρώπους που θα πιστέψουν σε αυτό. Όταν ετοιμάσω κάτι, ευελπιστώ να το δούμε κάποια στιγμή σε μία μεγάλη οθόνη.

Με δεδομένο ότι οι νέοι στρέφονται σε διαδικτυακές πλατφόρμες και τη συνδρομητική τηλεόραση. Σε ποιο σταυροδρόμι βρίσκεται η ελληνική τηλεόραση;

Φέτος είδα κάποια βήματα πολύ ωραία. Τουλάχιστον για δύο σίριαλ που αξίζουν κάποιος να τα παρακολουθήσει. Έγινε μία σοβαρή προσπάθεια, να δούμε στο μέλλον. Η τηλεόραση προσπαθεί να βρει πατήματα. Προσπαθεί να κερδίσει τηλεθεατές που τους έχει χάσει. Απο τη μία πάει σε κάτι καινούργιο, ποιοτικό και σε κάτι παλιό που ο κόσμος το αγαπάει. Προσπαθεί αμήχανα αυτή την στιγμή πως να κινηθεί, χρήματα δεν υπάρχουν για τεράστιες παραγωγές, όπως στα συνδρομητικά που απευθύνονται σε παγκόσμιο κοινό, οπότε πάμε σε ιστορίες ουσίας που να μας αφορούν πολύ για να κάτσουμε να τις δούμε. Ευελπιστώ ότι κάτι καλύτερο θα αρχίσει να γίνεται. Από ανθρώπους, όπως για παράδειγμα ο Γιώργος Καπουτζίδης, που είναι άξιος, διαθέτει χιούμορ και νόηση, για να γράψει μία ωραία ιστορία, όπως και από πολλά άλλα νέα παιδιά. Θα πρέπει να δοθούν ευκαιρίες, σε νέους δημιουργούς που έχουν να πουν κάτι.

Η κρίση χτύπησε σκληρά και τον Πολιτισμό. Γίνονται βήματα ώστε να επενδυθούν χρήματα σε ελληνικές παραγωγές;

Θα έλεγα πως ναι. Η ίδια η αμηχανία που επικρατεί στην τηλεόραση παρατηρείται και στο θέατρο. Ειναι πολύ εύκολο να χάσεις πέραν από τα χρήματά σου και τα όνειρά σου. Όλοι οι άνθρωποι του χώρου είναι μουδιασμένοι και αμήχανοι. Προσπαθούν από τη μία να προσφέρουν κάτι φρέσκο στο κοινό, αλλά παράλληλα κάτι πιο παλιό, για σιγουριά. Και τα δύο αυτά πράγματα ταυτόχρονα δεν γίνονται. Αν επενδύσουν σε κάτι φρέσκο θα επιλέξουν πολύ συγκεκριμένους ηθοποιούς που τους ξέρουμε και τους αγαπάμε. Αν επιλέξει κάποιος ένα πολύ κλασσικό έργο, έχει τη δυνατότητα να πειραματιστεί με πιο νέους ηθοποιούς. Πάντως δεν είναι εύκολο. Επίσης, υπάρχει αμηχανία στο ρεπερτόριο. Αναρωτιέσαι τι ενδιαφέρει τον κόσμο. Θεωρώ ότι το κοινό έχει ανάγκη για πιο κοινωνικά έργα, ας είναι και κωμωδίες, αλλά θα πρέπει να μυρίζουν “ανθρωπίλα”. Η ζωή προχωρά με γοργούς ρυθμούς και όλοι έχουμε ανάγκη για κάτι νέο. Είμαστε όλοι μαζί σε μια γλυκιά αμηχανία, πιστεύοντας ότι κάτι νέο θα γεννηθεί, ότι έρχεται το καινούργιο, απλά θα κάνει κάποια χρόνια. Είμαι βέβαιος όμως ότι θα δημιουργηθεί.

ΙΝFO

«Η Παριζιάνα» αποτελεί φόρο τιμής σε σπουδαίους δημιουργούς, σπουδαίους καλλιτέχνες που άφησαν κληρονομιά στον ελληνικό πολιτισμό! Όλο το ελληνικό κινηματογραφικό μιούζικαλ σε μια παράσταση.

Διάρκεια: 150 ‘ 

Σκηνοθεσία.:Αντώνης Λουδάρος 

Ερμηνεύουν: Μπ. Μάλφα, Αντ. Λουδάρος, Π. Αναστασοπούλου, Κ. Μαρτάκης, Τ. Δημητρίου, Ελ. Ρήγου, Ευτ. Φαναριώτη, Γ. Κρητικός, Π. Ξεκούκης. Τραγούδι: Λ. Αλκαίου. Σκην.: Μ. Φιλίππου. Κοστ.: Ελ. Μπλέτσα. Μουσ.: Μ. Πλέσσας. Ζωντανά επί σκηνής η Σύγχρονη Ορχήστρα «Μίμης Πλέσσας». Διεύθ. ορχήστρας: Μ. Μαυρικίου. Χορογρ.: Αν. Δεληγιάννη. Φωτ.: Κ. Μαραγκουδάκη.

Θέατρο Broadway

Διεύθυνση: Αγ. Μελετίου 61 & Πατησίων

Τηλέφωνο: 2108654787 – 2110125784

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου

«Σκηνές από έναν Γάμο» 

Η παράσταση Σκηνές από έναν Γάμο, του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία του Αντώνη Λουδάρου για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Σοφούλη της Θεσσαλονίκης και θα φιλοξενηθεί τον Φεβρουάριο και Μάρτιο σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα

Συντελεστές

Πρωτότυπο κείμενο: Ingmar Bergman/ Μετάφραση- Διασκευή: Αντώνης Λουδάρος/ Σκηνοθεσία: Αντώνης Λουδάρος

Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου/ Κοστούμια: Κατερίνα Καπεζάνου/ Μουσική: Γιώργος Τζιαφέττας/ Στίχοι: Αίσωνας Χαρατσάρης

Ερμηνεία τραγουδιού παράστασης: Εύη Σιαμαντά/ Κινησιολογία: Ελένη Χρυσομάλλη/ Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Τάσος Κοντόγιωργας/ Γραφιστικά: Αριστοτέλης Σομπότης/ Φωτογραφία αφίσας: Αντρέας Σφυρίδης

Βοηθός Οργάνωσης Παραγωγής: Κρίτωνας Ζαχαριάδης/ Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Κατερίνα Νικολάου/ Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρία Θεάτρου Ερμηνεύουν: Αντώνης Λουδάρος, Παυλίνα Χαρέλα

Το έργο είναι ακατάλληλο για ανηλίκους κάτω των 15 ετών

Θέατρο Σοφούλη

Τραπεζούντος 5, Καλαμαριά 551 31

Τηλέφωνο: 231 042 3925