Συνεντεύξεις

Γ. Κεφαλογιάννης: “Τα ΚΤΕΛ επιτελούν κοινωνικό έργο και αποτελούν σταθερό πυλώνα στον μεταφορικό χάρτη της Ελλάδας”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

 

Ο υφυπουργός Μεταφορών εφ’ όλης της ύλης στο ROUTE

Για το Masterplan της νέας γενιάς μεγάλων έργων, το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, την οδική ασφάλεια, τα ΚΤΕΛ και τον νέο σταθμό στον Ελαιώνα, έργο που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες προς τον πολίτη, μίλησε στο Route ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών.

Παρατίθεται η συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του κ. Κεφαλογιάννη:

-Πώς διαμορφώνεται το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη νέα γενιά μεγάλων έργων σε όλη την Ελλάδα; 

Αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται ο αυτοκινητόδρομος Ε 65 και θα προχωρήσουν ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος και το αεροδρόμιο Καστελίου. Πρόκειται για υποδομές που θα βελτιώσουν σημαντικά τις μεταφορές και θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στην οικονομική ανάπτυξη τοπικά, αλλά και σε επίπεδο επικράτειας και διεθνών μεταφορών. Παράλληλα, οι επεκτάσεις του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις αστικές συγκοινωνίες και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, είναι έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα ων πολιτών. 

Στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης η τεχνική και χρηματοοικονομική μελέτη για τα ΚΤΕΛ Ελαιώνα

Γενικότερα, έχει καταρτιστεί πλέον το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών που περιλαμβάνει αξιόπιστα μοντέλα ανάπτυξης για τις υποδομές που πρέπει να υλοποιηθούν έως το 2037 σε 9 συγκεκριμένους πυλώνες επενδυτικής στρατηγικής. Πρόκειται για ένα σαφές πλάνο με τα έργα που πρέπει να γίνουν σε όλους τους τομείς και συγκεκριμένα, περιγράφονται αναλυτικά σενάρια για 70 παρεμβάσεις μικρής και μεγάλης κλίμακας, με δείκτες επενδύσεων για όλες τις υποδομές, οδικές, σιδηροδρομικές, αερολιμενικές, λιμενικές και τις υποδομές εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι ένας πιλότος με έργα που αφορούν στη βελτίωση των υποδομών στο εσωτερικό της χώρας και ταυτόχρονα, ενισχύουν την περιφερειακή και διεθνή συνδεσιμότητα της Ελλάδας, κάτι που υπαγορεύεται άλλωστε από τη γεωγραφική της θέση.

-Σταδιακά αποκτάμε ένα σύγχρονο εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων, ωστόσο το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει χαμηλό; Εκτός από την αλλαγή κουλτούρας, ενίσχυση της παιδείας, τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει;

Η αλλαγή κουλτούρας και η βελτίωση της οδικής αγωγής είναι το μείζον, γιατί ακόμη και αν υπάρχει άριστο οδικό δίκτυο, η κακή οδική συμπεριφορά πάντα θα οδηγηθεί σε ατύχημα. Στις προθέσεις του υπουργείου Μεταφορών είναι η αναδιοργάνωση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφαλείας, ένα όργανο που θα μπορούσε να είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δυστυχώς, όμως, είχε καταντήσει ένα πολυπληθές όργανο το οποίο ούτε λειτουργούσε, ούτε μπορούσε να παράξει έργο, εξαιτίας της πολυμελούς του σύνθεσης και σε κάποιες περιπτώσεις της ανεπαρκούς εκπροσώπησης σε αυτό. Το προσεχές διάστημα θα επανασυστήσουμε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας σε νέες βάσεις, θέτοντας νέες προτεραιότητες.  Επίσης, θα αξιοποιήσουμε κοινοτικά κονδύλια και εθνικούς πόρους σε έργα υποδομών που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια.  

-Κατά πόσο θεωρείτε ότι θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών-οδηγών το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και πότε εκτιμάτε ότι θα τεθεί σε λειτουργία;

Τα ηλεκτρονικά διόδια αποσκοπούν στην αναλογική και δικαιότερη χρέωση των οδηγών που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.  Όσον αφορά στη διαγωνιστική διαδικασία για τα ηλεκτρονικά διόδια, είχαν προκριθεί δύο εταιρείες. Είναι γεγονός ότι το έργο ανατέθηκε στη μία από την προηγούμενη κυβέρνηση και η άλλη προσέφυγε στο ΣτΕ. Αυτή την περίοδο βρισκόμαστε εν αναμονή της απόφασης.  

(σ.σ. Mέχρι την έκδοση του Route, η απόφαση βγήκε. Την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους, που είχε προκηρύξει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, αποφάσισε, έπειτα από προσφυγή της μειοδότριας κοινοπραξίας, το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων με ΣΔΙΤ είχε προϋπολογισμό 400,5 εκατ., με αρχικούς διεκδικητές τις κοινοπραξίες «Άκτωρ-Autostrade Tech Spa-Intrakat-Intrasoft» και «Nusz-Μυτιληναίος». Πληροφορίες του ROUTE aναφέρουν ότι μέσα σε ένα εξάμηνο θα προχωρήσει νέος διαγωνισμός πιο ολοκληρωμένος και αξιόπιστος λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι αντίστοιχο ισχύει στις χώρες της ΕΕ.).

Θα αξιοποιήσουμε κοινοτικά κονδύλια και εθνικούς πόρους σε έργα υποδομών που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια

-Με δεδομένο τις πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις των ΚΤΕΛ σε Κηφισό και Λιοσίων, σε ποια φάση βρίσκεται το σχεδιαζόμενο έργο ΣΔΙΤ για τη μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ σε υπερσύγχρονο σταθμό στον Ελαιώνα; Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα;

Οι νέοι σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων Εθνικών και Διεθνών Γραμμών στον Ελαιώνα, είναι ένα έργο το οποίο προωθεί άμεσα η κυβέρνηση με στόχο να αρχίσει η κατασκευή του 2020. Προϋπόθεση είναι να ολοκληρωθεί προηγουμένως η τεχνική και χρηματοοικονομική μελέτη, η οποία έχει δοθεί από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπεραστικών Συγκοινωνιών σε εταιρεία και όσο γνωρίζουμε, βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης. 

-Σχεδιάζετε στο άμεσο μέλλον συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, με σκοπό την ενίσχυση/αναβάθμιση των ΚΤΕΛ, ενός κλάδου που επιτελεί κοινωνικό έργο. Πώς βλέπετε το μέλλον των υπεραστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα;

Σύντομα θα παρουσιάσουμε μια δέσμη διατάξεων για τις υπεραστικές συγκοινωνίες, τον ρόλο που έχουν διαδραματίσει και αναγνωρίζεται στα ΚΤΕΛ, ιδιαίτερα για τη μετακίνηση των πολιτών στις επαρχίες, όπου επιτελούν κοινωνικό έργο. Ενόψει, όμως, της εφαρμογής του κανονισμού 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε στις διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανανέωση της παραχώρησης του έργου του ΚΤΕΛ. Σύντομα, θα παρουσιάσουμε επίσης νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα αφορούν στον κλάδο, ο οποίος αποτελεί έναν σταθερό πυλώνα στον μεταφορικό χάρτη της Ελλάδας.